tisdag 6 oktober 2009

Tankar När Hösten Faller På..

..När man i väntan på tåget nästan fryser ihjäl.. Men kärlek skola skänka dig värme, säga dom som inget vet. I vilket fall som så dånade tåget till slut in på Malmö centralstation. Jag behövde komma iväg från byn för att tänka igenom saker och ting. Nu började en lång vandring, det var vi mot tiden i en kamp på liv och död i orkanernas svettiga omklädningsrum på jakt efter biljetterna till ett oinställt evenemang. Systembolaget stängt, visst fan det är lördag och inga kontakter här, det är ju inte min stad. Men det finns ju i alla fall ett par barer som kan förse oss med sprit och det glädjer mig. Lars Demian på Victoria, mycket folk och en bra konsert. Önskar att du vore här och att du ville se mig. Sedan var det bara att ta båten till hotellet. Tänk att det kan ta tre timmar att köpa skosnören när man bara väljer mellan ett märke och en färg, det är för mig obegripligt. Men det var skönt att komma hem igen även om jag inte löste mina problem så fick man ju lite distans iallafall..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm, det där med skosnören är en viktig sak som du inte begriper!
Har dock ännu inte hunnit att testa ifall jag valde rätt...