torsdag 29 mars 2007

Solsken & Fågelsång..

Visst är det underbart att vårsolen skänker sina strålar till oss vanliga människor. O visst är det fantastiskt att vi verkligen tar oss tid att njuta av den. Själv har jag bara strövat omkring i byn o spanat på alla lättklädda vackra flickor, det finns ju inte så mycket annat att göra här så.. Fast när man vandrar så hinner man ju också fundera lite över tider som varit o tider som komma skall, saker man gjort o saker man ångrar, ord man önskar att man sagt men aldrig vågat. Ja, tankarna är många men vad framtiden tänker erbjuda återstår att se. Påsken börjar närma sig o i år är det dags att återuppta en gammal tradition som legat på is i ett par år, det är dags att åter beträda Malmö krogarnas uteserveringar. Solsken, öl o underbara människor, det är det påsken handlar om, vad folk än säger. Jag minns en påsk i Malmö för ett par år sedan, jag var genomförkyld med hög feber men befann mig ändå på en liten krog drickandes på en öl, då hon dök upp, en vacker tjej som bara kom o satte sig i mitt knä o lyste upp mitt mörka sinne med sin underbara utstrålning.. Undra vad hon gör nu för tiden? Jag hoppas att hon har det bäst i alla fall o om du läser detta så vill jag bara säga att jag saknar dig o tänker på dig ibland. Nostalgi, visst är det underbart att livet var så enkelt förr. Nu för tiden ska folk vara så satans komplicerade o svåra, o man undrar bara, varför? Inte ens vänner kan vara raka o ärliga längre, vart är världen på väg? Ja, det kan man fråga sig. O till dig kan jag bara säga som Johansson sjöng en gång, ”..hoppas att människorna runt dig är goda, o hoppas att vi ses lite längre fram..” O det får avsluta dagens inlägg..

Inga kommentarer: