onsdag 6 december 2017

Kunde Jesus, så kan jag..

Dom svarta fåglarnas dvala är över för denna gång. Den varade en stund, men underbart är kort och som om det inte vore nog med allt annat så kommer demonerna med nästa tåg. Jag är man och det är så man kvalar in för att vara ett svin. Och visst, jag tror ju på kollektiva lösningar så jag får väl ta på mig alla synder som någon man begår, kunde Jesus så kan jag. Så hör upp kvinnor och flickor, skulle det hjälpa eder i kampen så får ni om ni vill spika upp mig på ett kors. Men till skillnad från Guds son så lovar jag att inte återuppstå. Fast jag är inte så säker på att det ens skulle göra någon symbolisk skillnad. Eder kamp kan ni troligtvis inte vinna utan att ta till dödligt våld och våld är alltid fel.
När man saknar det som skulle varit och det som skulle bli, det är då dom vaknar till liv och allt blir svart, men det är bara att stå ut för förr eller senare så somnar man och då vaknar man inte mer. Det man har gjort går ej att inte ha gjort och det går nog aldrig att förlåta, synden går inte att tvätta bort, inte ens den heliga ande skola kunna giva dig frid. Dömd, du är för alltid dömd att vara och förbli ett svin, så gå och ta ditt liv..

Inga kommentarer: