onsdag 20 januari 2021

#105: Ingenting är ju oxå någonting, fast inte lika mycket..

Det finns så mycket man vill säga men som man inte kan sätta ord på eller inte vågar i tron på att folk skulle anse att man vore spritt språngande galen. Så därför tänker jag inte säga något sånt här denna gången. Istället tänkte jag skriva lite om just ingenting som ändå kan vara värt att skänka en liten tanke på då och då. Ja, ingenting är kanske att ta i för något skriver man ju om så fort man låter orden flöda. Sedan kan det vara mer eller mindre väsentligt och det olika beroende på vem det är som läser det. Fast o andra sidan så spelar det kanske inte så stor roll vad man skriver om så länge som man skriver överhuvudtaget. Eller kanske det är just vid dessa tillfällena som man borde låta bli att uttrycka sig. Det är vinter, kallt och små jävla virus som anfaller en så fort man går utanför dörren och det gör livet ganska ospännande och inspirationen lyser då lätt med sin frånvaro och inte ens kreativiteten vill närvara. Men ett inlägg ska ju ut trots allt och vad gör man inte för att inte bli bortglömd. Jo, man skriver ett par rader om att man inte har någonting att skriva om och hoppas på att man har mer att skriva om nästa gång. Nu kan jag förvisso inte säga att jag inte har något att skriva om men skulle jag skriva om det här så hade ni blivit så chockade att ni slutat att läsa denna blogg och det vill jag ju inte, måste ju hålla kvar dom få läsare jag har. Men om man ingenting säger så har man ju ingenting sagt även om man med det uttalandet säger väldigt mycket och det utan att säga någonting. Så låt oss åtminstone skriva om något så att inlägget inte blir helt och hållet om ingenting. Låt oss prata om kärlek, fast vad finns det att säga om något så profant som kärlek, just ingenting då kärleken är ett påhitt av fantasin och därför bara något som man tror på för att man blivit inpräntad av det i sin barndom, nä det kan vi inte prata om. Men då testar vi hat, men även det är något vi blivit itutade som barn. Det är nog bara att inse att allt som vi tror betyder något bara är tankar ur vår sjuka fantasi. Och om våran sjuka fantasi passar sig nog inte att skriva om här så vi får nog nöja oss med att skriva om just ingenting denna gång..

Inga kommentarer: