lördag 25 augusti 2007

Thorsten Flinck..

Viarp, Thorsten Flinck, det hade kanske varit nog att skriva det men jag tänker skriva mer i alla fall. Om Sundström var en besvikelse så var Flinck raka motsatsen. Visst han var tjugo minuter försenad upp på scenen men det gjorde föga, för när han väl började så var det en höjdare som vanligt. Viarps Gård, är ett fantastiskt ställe i en helt underbar miljö och med trevlig personal. Lite dåligt ljud är där i och för sig. Men det förväntar vi oss att dom fixar till med tiden. O om publiken denna kväll kan jag bara säga att det var en mycket jämnt blandad publik i alla åldrar, och så var ju jag där o det drar ju alltid upp stämningen på topp. Spelningen flöt på o en liten paus på 30 minuter mitt i detta kändes faktiskt bra, det kändes som om man fick mer för pengarna. Efteråt fick jag ett litet samtal med denna hjälte, där vi pratade om bland annat kvällens spelning o om poesi. Sedan delade vi en taxi och kvällen tog slut. Den natten sov jag i en tvåsits soffa, och det utan kudde, men när jag vaknade så hade jag inte ont någonstans, tror fan att jag sov bättre i den än i min egen säng. Underbar soffa.

Och ännu en kväll hade förflutit utan att du hört av dig. Nu ångrar jag verkligen att jag inte bad om ditt nummer för då hade jag ju kunnat ta saken i egna händer och ringt dig, om det nu är som så att du inte vågar eller vill. Fast just den kvällen kändes det som en bra ide att inte göra det. Men så fel det kan bli o nu är sommaren över och hösten nalkas, det är dags att vända blad i livets ojämna bok utan mening och slut.

1 kommentar:

Nollställd 29år sa...

Visst e han bra på så många vis? Mycket begåvad.
Ibland saknar de människor man tror mycket om substans,
och de bespottade pariorna är de riktiga levnadskonstnärerna.
De som är värda att bli ihågkomna i min bok.