lördag 11 april 2020

Påskharen på finbesök..

Påskharen och jag sitter och super idag, ägglikör ska det såklart vara och lite lsd så att färgerna stannar kvar. Vi är djupa och förklarar om och om hur vi tänker om helt banala saker och likt repriser som sänds igen och igen på någon dålig reklamkanal, men timmarna går och glasen fylls på och på. Det är en sorgens och en lyckans dag, då Jesus på korset dog och till himmelen for men bara för att komma tillbaks, men givetvis kunde han då inte vara med här idag på grund av resan så klart. Judas kom förbi en liten sväng men bara för att se om det fanns något gottigt skvaller som han kunde sprida vidare på stan, så han fick gå. Kvällen flöt på trots bristen på kvinnlig fägring och vackra bröst. Haren fick sedan en snedtändning, blev våldsam och slog sönder allt av värde medans han skrek "Kapitalist, nu ska du dö" och jag blev, tro det eller ej lite rädd och gömde mig i en garderob tills han lugnat ner sig och världen slappnat av litegrann. Då kom jag ut och vi fortsatte att dricka och njuta av allt som ett isolerat liv kan bjuda på. Stjärnorna lyste i miljontals fast vi såg ännu fler, vi diktade tillsammans tills orden tog slut. Då började vi sjunga gamla Tyska schlagers men det lät för jävligt det hörde både han och jag trots att vi var plakat. Men det sket vi i och sjöng vidare ändå. Och när det mitt som det var blev tyst som i en grav så hade vi gått i däck båda två och det var nog bra, för imorgon är det en ny dag..

-Glad påsk kära vänner och alla ni andra..

Inga kommentarer: